MIRROR reflectief leren

De doelstelling van MIRROR is om werknemers in staat te stellen en betrokken te laten zijn om te reflecteren over de geleverde arbeidsprestaties en persoonlijke leerervaringen. En zo "real-time" te leren en onmiddellijk dringende problemen creatief op te lossen.

MIRROR helpt werknemers om hun niveau en ervaring binnen korte tijd aanzienlijk te doen toenemen door het vastleggen van ervaringen van anderen. Een voorwaarde voor het verkennen van innovatieve oplossingen in dit verband is om te vertrouwen op het menselijk vermogen om direct efficiënt en effectief te leren van impliciete kennis - zonder de behoefte om het expliciet te maken.

MIRROR heeft tot doel de volgende output te genereren:

. Conceptueel model van holistische continu leren door reflectie, waarin de essentiële bestanddelen om kritisch denken te trainen zijn opgenomen: bewustzijn van emoties, (gezamenlijke) kennis opbouw, creatieve probleemoplossing en innovatie.

. Een bundel van real-time, interoperabele learning toepassingen, binnen een zogenaamde "App Sphere", die gebruikt kunnen worden binnen de collaboratieve en sociale werkomgeving van medewerkers.

. Bewijs van leereffectiviteit door middel van evaluatie binnen vijf testbeds.



MIRROR is de eerste technology-enhanced leermethode, die kan worden gebruikt in zeer dynamische werkomgevingen waar geen leraren, geen formele inhoud, en geen expliciete kennis beschikbaar zijn.

Tracoin is binnen MIRROR verantwoordelijk voor kwaliteitsmanagement, integratie testen en research op het gebied van "workplace learning". Meer informatie over het project vindt u hier.